Dacă nu ai trăit într-o peșteră de zece ani încoace, trebuie să fi auzit de platformele de social media. Aceste site-uri au pornit din dorința inventatorilor de a le permite oamenilor să posteze fotografii și să socializeze unii cu ceilalți. Însă, rolul paginilor s-a schimbat complet în ultimii ani, iar astăzi Facebook, Instagram și celelalte platforme sunt utilizate în special pentru marketing. Iată de ce este atât de important rolul pe care îl joacă un Social Media Manager într-o companie.

social media manager

Din moment ce ai început să citești articolul de față, înseamnă că și pe tine te interesează contractarea unui Social Media Manager. Ne plănuim ca pentru următoarele minute să îți oferim câteva sfaturi extrem de utile, care te vor ajuta să eviți anumite greșeli atunci când vrei să apelezi la un expert social media. Greșeli pe care, fără să cunoști detaliile ce urmează să fie prezentate, inevitabil le-ai putea face.

Dar până acolo, să începem cu definirea termenului de Social Media Manager.

Ce este un Social Media Manager

Un Social Media Manager (adesea numit și Expert Social Media sau Specialist Social media) este o persoană (sau companie) desemnată să aibă grijă de conturile de social media ale unei alte persoane fizice sau juridice.

social media expert

Astfel, specialistul va trebui să gestioneze conturile de: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Snapchat și Google Plus ale angajatorului. Altfel spus, un Social Media Manager devine, practic, custodele paginilor de socializare, el fiind responsabil de modul în care brandul în cauză este văzut pe rețelele de care se ocupă.

Printre responsabilitățile unui Expert Social Media, putem enumera următoarele:

  • Monitorizarea traficului pe site-urile de socializare
  • Moderarea discuțiilor, a comentariilor și crearea de răspunsuri la întrebările vizitatorilor, în concordanță cu spiritul companiei
  • Realizarea de parteneriate social media cu alte branduri, de unde să rezulte un plus de valoare pentru angajator
  • Crearea sau postarea de conținut (poze, filmări) care să fie plăcut sau chiar preluat de către vizitatori
  • Realizarea unei strategii integrate de marketing pe partea de social media
  • Adunarea și analizarea de indicatori – date relevante pentru campaniile de care se ocupă
  • Crearea, împreună cu echipa de design, de conținut media – ilustrații, meme-uri, video-uri care să atragă atenția vizitatorilor

… și multe altele.

Care este rolul unui Social Media Manager

social media

Acum că ai înțeles ce este acela un Social Media Manager, să discutăm puțin despre ce rol are acesta într-o companie.

Ei bine, așa cum probabil îți poți imagina și singur, scopul unul Expert Social Media este acela de a face mai cunoscut brand-ul angajatorului, de a ajuta echipa de marketing și, într-un final, de a crește numărul de vânzări pe care le realizează compania pentru care lucrează, indiferent de domeniul în care aceasta activează.

Așadar, după această introducere ceva mai lungă, îți vom prezenta cele 6 sfaturi care te vor ajuta în angajarea unui Social Media Manager adecvat companiei și brand-ului tău.

1. Nu paginile de socializare sunt ținta

pagini de socializare

Rețelele de socializare sunt foarte la modă în ziua de astăzi. Cu siguranță ai auzit de acea poză cu oul din Ianuarie anul curent, care a adunat mai multe like-uri pe Instagram (peste 25 milioane) decât recordul de la vremea aceea, ce era deținut de Kylie Jenner (18 milioane like-uri).

Nici nu este de mirare că atunci când discuți despre social media, este ușor să te pierzi în cifre și să ți se pară că ești în urma competiției. Numărul de like-uri, share-uri, followeri, „engagement”-ul pe care îl are o postare, toate aceste cifre da, sunt reale. Și este tentant să vrei să compari pagina ta cu cele deținute de alte companii care activează în domeniul tău.

Dar ținta efectivă a unui Social Media Manager este aceea de a face cunoscut un produs, să creeze oportunitatea de achiziționare a lui de către vizitatori și, într-un final, să vândă produsul respectiv. Altfel spus, scopul unei campanii social media ar trebui să fie aceea de a atinge obiective palpabile, rezultând creșteri în vânzări și nu creșteri în numărul de vizitatori sau de like-uri.

Așa că, primul sfat este ca atunci când contractezi un Social Media Expert să discuți cu el cum va reuși strategia lui de marketing să îți mărească numărul de vânzări, nu cum va face el să îți aducă mai multe like-uri.

2. Nu contează indicii social media

indici social media

Odată ce îți dai seama că social media nu este ea însăși o țintă, vei realiza că toți indicii folosiți pentru cuantificarea succesului social media sunt cumva înșelători. Spre exemplu, dacă scopul tău este acela de a vinde mai multe cauciucuri de iarnă, nu contează engagement-ul pe care îl au postările tale, ci numărul de cauciucuri pe care reușești să le vinzi.

Okay, unii indicatori pe care ții va furniza un Social Media Manager contează în procesul de vânzare, dar de cele mai multe ori, tu nu ar trebui să îți bați capul cu ei.

La urma urmei, cu ce te ajută că brand-ul tău și-a triplat numărul de vizitatori pe Instagram, dacă nu observi nicio diferență în vânzări? Succesul social media fără rezultate palpabile în piață, ci doar cu creșteri de „like”-uri, nu este un succes real.

3. Nu plăti prea mult pe management, dacă strategia nu este bună

socializare

Adesea ți se va putea întâmpla să vină la tine un Social Media Manager foarte nerăbdător și să îți explice cum va trebui să postezi de nu-știm-câte ori pe săptămână conținut nou, să faci X poze, cu Y fundaluri pentru a crește numărul de follower-i pe Instagram și de Like-uri pe Facebook. Poate că tot entuziasmul acesta te va da puțin peste cap.

Dar te sfătuim ca niciodată să nu omiți să analizezi atent întreaga strategie de marketing! De multe ori vei vedea că unii dintre specialiști nici măcar nu vin cu o explicație a modului în care vor să abordeze conținutul, cine reprezintă publicul țintă, cu ce te va ajuta campania de social media sau cum vor ei să își atingă obiectivele (despre care am zis că ar trebui să reprezinte creșteri în vânzări).

Mulți dintre Social Media Manageri sunt atât de puternic focusați pe partea de management, încât uită să își facă și o strategie după care să se ghideze, dar care este cel puțin, dacă nu chiar mai importantă decât partea de gestionare a conturilor de socializare.

Și iată care este adevărul – nu este deloc greu să postezi pe paginile de social media, indiferent cât de greu vor unii sau alții să ne facă să credem că este. Ceea ce este într-adevăr dificil este să creezi o strategie care să utilizeze conturile de socializare pentru creșterea numărului de vânzări.

4. Partea non-socială este la fel de importantă precum cea socială

specialist social media

Expertul Social Media pe care îl vei angaja trebuie să fie mai mult decât un simplu manager al paginilor de socializare. Din moment ce strategia de marketing este crucială în atingerea obiectivelor financiare setate, atunci și specialistul va trebui să fie un individ care să înțeleagă industria din care faci parte cel puțin la fel de bine cum înțelege Facebook-ul sau Instagram-ul.

Doar pentru simplul fapt că un Social Media Manager știe cum să se folosească de ultimele update-uri cu care a venit Snapchat sau Twitter, asta nu înseamnă că va înțelege cum funcționează industria sau ce anume ar trebui să îi atragă pe viitori tăi clienți la produsul cu care vii pe piață.

Iar această parte este cel puțin la fel de importantă (sau poate chiar mai importantă) ca partea de social media.

5. Social media este un amplificator, dar nu este un obiect magic

social media marketing

Dacă produsul, serviciul sau creația cu care ai ieșit pe piață nu aduce plus valoare cumpărătorului, atunci până și cel mai bun Expert Social Media, cu cea mai bună strategie de marketing nu te va putea ajuta în a-ți crește numărul de vânzări.

Social media nu este o scurtătură spre succes. Mai degrabă, ar trebui să o privești ca un instrument de multiplicare al vânzărilor. Dar așa cum am învățat încă din școala primară, indiferent cu cât ai încerca să îl multiplici pe 0, rezultatul va fi tot 0.

Așa că dacă angajezi pe cineva care să te ajute pe partea de social media, fii sigur că produsul tău este unul bun, de care lumea să fie realmente interesată. În felul acesta, cu o strategie bună, vei amplifica succesul de care deja te bucuri.

6. O strategie de social media, fără una de conversie este inutilă

instagram

Partea de social media este doar vârful aisberg-ului, dacă vrei. Este practic începutul (sau continuarea, în funcție de caz) unei conversații între tine și un potențial client al produsului pe care îl oferi. Dar acea conversație trebuie să se și finalizeze undeva, nu? Și de preferat ar fi ca rezultatul să fie o conversie (o achiziție).

De multe ori, degeaba ai cea mai bună introducere din lume, dacă și continuarea nu este una pe măsură. Iată de ce te sfătuim să angajezi un Social Media Manager care să vină și cu o strategie de conversie a vizitatorilor. În felul acesta, te asiguri că expertul respectiv nu doar atrage lume nouă către produsul tău, ci îi va și transforma în clienți.

Și încă ceva…

Chiar dacă poate în acest articol am făcut ca rolul unui Social Media Manager să pară cam inutil, lucrurile nu sunt deloc așa. O campanie bună pe site-urile de socializare poate aduce o creștere foarte mare în vânzări, însă doar dacă este bine pusă la punct și folosită așa cum trebuie.

Îți vei putea crește notorietatea ca brand, vei avea acces la diverse parteneriate și, poate cel mai important aspect ce ține de social media, vei reuși să aduci clienți noi care să fie atrași de produsul sau serviciul tău. Tot ce trebuie să faci este să nu te grăbești și să fii atent la sfaturile ce au fost expuse aici.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Adauga comentariu